تاثیر محتوا در سئو بدون دانش فنی

سئو چیست SEO چیست آموزش بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو متمم

جذب ترافیک ارگانیک به معنای افزایش بازدیدکنندگان وب‌سایت از طریق نتایج طبیعی و بدون پرداخت هزینه به موتورهای جستجو بوده که می‌توان آن را مهم‌ترین دلیل اهمیت تولید محتوا در سئو دانست. یکی از راه‌های اصلی دستیابی به این هدف، تولید محتوای باکیفیت و بهینه‌شده است. هنگامی که محتوای شما شامل کلمات کلیدی مرتبط و اطلاعات ارزشمند باشد، موتورهای جستجو مانند گوگل توانایی بیشتری در شناسایی و رتبه‌بندی آن دارند. با ایجاد محتوای منظم، آموزنده و جذاب که به سوالات و نیازهای مخاطبان پاسخ دهد، نه‌تنها می‌توانید رتبه وب‌سایت خود را در نتایج جستجو بهبود بخشید، بلکه احتمال ورود کاربران جدید را نیز افزایش دهید. به این ترتیب، محتوا به‌عنوان محرکی برای جذب ترافیک ارگانیک عمل می‌کند و به رشد پایدار وب‌سایت کمک می‌کند. بهبود تجربه کاربری (UX) یکی از عوامل حیاتی در سئو بوده و نقش تولید محتوا در سئو به‌ویژه در این زمینه بسیار مهم می‌باشد.

اگر می‌بینید چاره‌ای جز استفاده از متن زیاد در اینفوگرافیک نیست، بهتر است آن را با صفحات HTML جایگزین کنید و در آن صفحات از متن و تصاویر مناسب هم‌زمان استفاده کنید. یک محتوای بلند بهتر است و می‌تواند برای کسب رتبه و ترافیک بهینه‌سازی شود، کاری که با یک تصویر اینفوگرافیک نمی‌شود انجام داد. اصفهان دیجیتال مارکیتنگ متخصص و فعال در زمینه طراحی سایت٬ بهینه سازی و سئو٬ و مدیریت شبکه های اجتماعی می تواند کسب و کار شما را متحول و بروز کند. با افزایش استفاده از موبایل برای جستجو در اینترنت، بهینه‌سازی سایت برای موبایل بسیار مهم شده است. اطمینان حاصل کنید که سایت شما واکنش‌گرا (Responsive) است و به خوبی در دستگاه‌های مختلف نمایش داده می‌شود.

یکی دیگر از بحث‌های رایج در تحلیل سئو سایت‌ها، طبقه‌بندی راهکارهای سئو و بهینه سازی وب سایت است. این طبقه‌بندی را معمولاً به صورت تکنیک های سئو کلاه سیاه (Black Hat) در برابر سئو کلاه سفید (White Hat) مطرح می‌کنند. سئو فنی و تکنیکال تا سئو محتوایی و حتی به‌تازگی سئو یوتیوب بخش‌‌های مختلفی برای یادگیری وجود دارد. مجموعه تولید محتوا، طراحی سایت و دیجیتال برندینگ محتوانت، مرکز گردهمایی متخصصین، نویسندگان و مشتریان هوشمند است. خوشحالیم از زمانی که برندینگ و نوشتن محتوا در ایران نوپا بود، تاکنون میلیون‌ها کلمه محتوا تولید کرده‌ایم و مجری برندسازی ده‌ها وب‌سایت بوده‌ایم. بعد از نوشتن محتوا باید بدانید که بلوک‌های طولانی متن برای خوانندگان جذاب نیستند و برای سئو نیز مناسب نیستند.

برای ایجاد محتوای موبایلی می توانید از بولت ها و زیرعنوان ها استفاده کنید تا محتوا را سازماندهی کرده و خواننده را هدایت کنید. خواندن یک مقاله طولانی با استفاده از یک گوشی بسیار سخت است بنابراین باید فرمت بندی خود را طوری تنظیم کنید که برای کاربران شما خواندن محتواها خصوصا محتواهای طولانی آسان تر شود. در پاسخ به سوال محتوای موبایلی چیست ؟ باید بگوییم که به صفحه های کوچک برای تولید محتوا فکر کنید. محتوای موبایلی به معنای تقسیم کردن بخش های طولانی محتوا به قطعات کوچک تر است. پاراگراف ها می توانند دو جمله باشند (یا در برخی موارد حتی یک جمله).

پل میان شما و مخاطبان از آجرهایی ساخته می شود که به آن کلمه گفته می شود. کلماتی که پشت سر هم قرار می گیرند و سرانجام به یک محتوای کاربر پسند تبدیل می شوند. به صفحه SERP (در حالت ناشناس) بروید و با وارد کردن کلمه کلیدی مورد نظرتان، تحلیل صفحات وب برتر در خصوص کلمه کلیدی خود را انجام دهید؛ اما این روش سنتی و قدیمی تحلیل رقبا زمان زیادی می برد. عنوان‌های جذاب اولین قلاب شما برای جذب کاربر هستند و این موضوع بسیار مهم است. البتـه، باید توجه داشتـه باشید که عنوان‌های جذاب را با عنوان‌های زرد اشتباه نگیرید و از آن‌ها استفاده نکنید، زیرا واقعاً آسیب‌زننده هستند. عنوان‌های خود را به گونه‌ای بنویسید که نیاز کاربر را برطرف کنند و چیزی ننویسید که نتوانید به آن عمل کنید.

در سئو محتوای متنی شرط نهایی برای نوشتن محتوای با کیفیت این است که مطمئن شوید محتوا برای موتورهای جست‌وجو بهینه شـده است تا محتوای شما در اینترنت به‌راحتی پیدا شود. اینکه محتوا برای کاربران راحت‌تر پیدا شود، بستگی به افزایش احتمال این دارد که گوگل محتوای‌تان را برای صفحات نتایج جست‌وجو انتخاب کند. لینک سازی داخلی  نشان دهنده قدرت وبسایت شما در زمینه ای بخصوص است که هم چنین ارتباطی معنادار بین مقالات وبسایت شما نیز محسوب می شود. نه تنها به گردش بیشتر کاربر در وب سایت شما کمک می کنند بلکه درک کلمات کلیدی، ارتباط مقالات و صفحات وب سایت را برای موتورهای جستجو آسان تر می کنند. توضیحات متا یا همان meta description در زمینه رتبه‌بندی ممکن است به اندازه عنوان نباشد اما باز هم یکی از نکات کلیدی سئو درتاثیر محتوا به شمار می‌‌رود این کار ممکن است باعث بالا رفتن نرخ کلیک شود. یک تاثیر مجتوا در سئو میتواند همین meta description  باشد که علاوه بر اثبات صفحه شما برای  موتورهای جستجو ،نظر کاربر را نیز بتواند جلب کند تا در نتایج جستجو روی لینک شما کلیک کند.

ایجاد و سابمیت فایل Sitemap.xml یکی از مراحل مهم در آموزش طراحی وب و سئوی فنی است. موتورهای جستجو از طریق نقشه سایت می‌توانند ساختار و محتوای وب‌سایت را بهتر درک کنند. درواقع وجود نقشه XML از صفحات وب‌سایت شما موجب شده تا موتورهای جستجو مانند گوگل بفهمند کدام صفحات باید ایندکس شوند. با ایجاد و ارسال این نقشه به موتورهای جستجو از طریق سرچ کنسول (Google Search Console)، شما تضمین می‌کنید صفحاتی که به‌طور مستقیم در سایت لینک نشده‌اند نیز توسط موتورهای جستجو شناسایی و ایندکس شوند. این فرآیند به بهبود دیده‌شدن صفحات سایت و در نتیجه افزایش ترافیک ارگانیک کمک خواهد کرد. تولید محتوا مهم ترین بخش از فرآیند بهینه سازی محتوا در سئو سایت است.

درست مثل اینکه می بینیم یا حرف می زنیم ولی حواسمان به چشم ها و دهانمان نیست. حالا اگر همه این موارد رعایت شود ولی سایز فونت فراموش شود، عملاً هیچ کاری نکرده‌ایم و زحمات ما در سئو محتوا هدر خواهد رفت. با استفاده از تگ‌های هدینگ می‌توانیم سایز عناوین را بهینه کنیم، اما برای پاراگراف‌ها سعی کنید سایز فونت شما بیشتر از ۱۶ پیکسل نشود. طبق نتایج به‌دست‌آمده در سئو محتوا، هر پاراگراف نباید بیشتر از ۳ تا ۴ خط باشد. در صورتی که پاراگرافی بیشتر از این طولانی شد، باید با فاصله یک پاراگراف دیگر ایجاد کنیم یا یک تیتر جدید بزنیم و ادامه مطلب را زیر آن تیتر بنویسیم. امروزه با توجه به اینکه تصاویر به بخش جداناپذیری از مقالات، نوشته ها و برگه ها تبدیل شده اند، پس سئو کردن آن ها اجباری است.

این با ورود الگوریتم RankBrain با هدف رمزگشایی بهتر سؤالات جستجوی کاربران، بیشتر پیاده‌سازی شده است. استفاده‌ی صحیح و بهینه از کلمات کلیدی می‌تواند باعث شود که موتورهای جستجو محتوای شما را بهتر درک کرده و در نتایج جستجو به نمایش بگذارند. در دنیای دیجیتال امروز، داشتن یک وب‌سایت حرفه‌ای و کاربرپسند برای هر کسب‌وکاری امری ضروری است. طراحی سایت با وردپرس به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌ها، انتخابی مناسب برای بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌هاست. گروه طراحی آوا با ارائه خدماتی همچون طراحی سایت شرکتی، سازمانی، فروشگاهی، اعتباری و اقساطی با وردپرس فارسی و همچنین بهینه‌سازی و سئو سایت با بیش از یک دهه فعالیت آماده رشد و بهبود وضعیت سایت شماست. با رعایت این ۱۰ نکته ساده، می‌توانید رتبه سایت خود را در موتورهای جستجو بهبود بخشید و بازدیدکنندگان بیشتری جذب کنید.

مت کات، یکی از چهره‌های شاخص گوگل، سال‌ها پیش بر اهمیت استفاده از URL‌های کوتاه و توصیفی تأکید کرده بود. به عبارت ساده‌تر، URLهای طولانی و پیچیده نه تنها برای کاربران گیج‌کننده هستند، بلکه ممکن است باعث کاهش اعتبار محتوا در نظر موتورهای جستجو شوند. پاراگراف‌ها بخش‌های تشکیل‌دهندهٔ محتوای متنی ما هستند که در چند جمله به یک ایده مشخص از موضوع محتوای ما می‌پردازند. پاراگراف‌نویسی در سئو محتوای متنی، اصول خاص خود را دارد؛ بنابراین، اگر موضوع یا ایدهٔ جدیدی داریم می‌توانیم هر ایده را در یک پاراگراف جدید توضیح دهیم. ممکن است نیاز خود را در تیتر پنجم پیدا کنیم و فقط همان بخش را بخوانیم و سپس از صفحه خارج شویم. به همین دلایل، در سئو محتوای متنی ضروری است که جملات خود را تا حد امکان کوتاه بنویسیم تا کاربر بتواند در کوتاه‌ترین زمان به خواستـه‌اش دست یابد.

ابزارهایی مانند Google PageSpeed Insights می‌توانند به شما در شناسایی مشکلات سرعت سایت کمک کنند. پس از انتشار محتوا، به بازخوردهای خوانندگان و مخاطبان خود توجه کنید. ارزیابی کنید که آیا محتوای شما به درستی منتقل شده است و آیا نیازهای مخاطبان شما را برآورده می‌کند. جملات کوتاه و روان، استفاده از اصطلاحات فنی به‌منظور روشن شدن مفاهیم و ارائه مثال‌ها برای توضیح می‌تواند خوانندگان را در درک بهتری از محتوا کمک کند. در حال حاضر سئو به عنوان بخشی از بازاریابی‌دیجیتال آموزش داده می‌شه و خیلی از سئوکاران گواهینامۀ گذروندن دوره رو هم دریافت می‌کنند.

پس از انجام تحقیق کلمات کلیدی، می توانید شروع به تولید محتوا برای آن موضوعات کلیدی کنید. نحوه ساختار سایت و سئو محتوا شما به گوگل سرنخ‌های قابل توجهی در مورد محل قرارگیری مهم‌ترین محتواها در یک سایت می‌دهد. همان‌طور که بالاتر گفتیم سه عنصر استراتژی سئو محتوا شامل کلمات کلیدی، ساختار سایت و کپی رایتینگ بر رتبه‌بندی وب‌سایت‌تان تاثیر می‌گذارند. پس از آن که کلمات کلیدی را جستجو کردید، تا حدی می توانید متوجه شوید که کاربران به دنبال چه چیزی هستند! این مسئله که کاربران به دنبال چه سوالاتی هستند و چه نیازی دارند می تواند موضوع محتوای شما باشد و به کمک تولید محتوا به سوال آن ها پاسخ دهید.

برای آسنایی بیشتر با بازار کار و قیمت ها هم میتوانید مقاله ما را در رابطه با هزینه تولید محتوا متنی مطالعه بفرمایید. ما در مقاله سئو کردن متا دیسکریپشن به صورت جزئی تر به بهینه سازی متا اشاره کرده ایم. شما می توانید با خواندن این مقاله نکات بیشتری در این رابطه را یاد بگیرید. مقاله کامل بهینه سازی تصاویر در کامی سئو و همظنین معرفی بهترین سایت های کاهش حجم تصویر میتواند به شما در بهینه سازی عکس ها بسیار کمک کند. آن ها چطور این کار را کردند؟ در واقع با سرمایه گذاری و تمرکز بر روی پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب توانستند چنین معجزه ای را خلق کنند.

این خطاها، که بهشون Crawl Errors گفته می‌شه، اگه رفع نشن، می‌تونن روی رتبه سایتت اثر منفی بذارن. یه نکته جالب اینه که همیشه دنبال کلمات کلیدی که رقبات استفاده می‌کنن نباشی؛ گاهی پیدا کردن خلأهایی که اونا بهش توجه نکردن، می‌تونه برگ برنده‌ات باشه! پس حتماً کلمات کلیدی‌ای که رقبات کمتر بهشون توجه کردن رو هم توی برنامت بذار. در مجموعه درس‌های SEO چیست در متمم می‌کوشیم مبانی کلی سئو، کاربردها و نکات کلیدی در آن را خدمت شما ارائه کنیم. بلکه هدف اصلی ما، آشنایی دوستان متممی با کلیات SEO و برخی از پایه‌ای‌ترین تکنیک های سئو است. تا هم بتوانند کارهای ساده‌ و اولیه‌ی سئو برای سایت یا وبلاگ خود را مدیریت کنند و هم در صورت علاقه، مسیری برای مطالعه و یادگیری بیشتر سئو پیش روی آنها ترسیم شود.

همیشه باید طوری بنویسیم که کاربر احساس کند دوستش دارد مطلبی را برایش تعریف می‌کند. این روش باعث می‌شود کاربر هم سریع‌تر مطلب را متوجه شود و هم حس دوستی و صمیمیت با سایت ما برقرار کند و ما را به یاد بسپارد. از اصطلاحات امروزی استفاده کنیم، کمی طنز را در مطالب خود بگنجانیم و طوری بنویسیم که انگار برای دوستی نزدیک چیزی را توضیح می‌دهیم. اگر با کاربران عمومی سر و کار دارید و هدف شما مدیران یا صاحبان کسب‌وکار نیستند، تا حد امکان از اصطلاحات پیچیده و سخت خودداری کنید. در این دو جمله، یک موضوع بیان شـده است، اما جمله اول است که توجه کاربر را بیشتر جلب می‌کند و او علاقه‌مند می‌شود که آن را بخواند. محتوا (Content) مفهومی است که در صنعت‌های مختلف مفاهیم متفاوتی دارد؛ اما در سئو و تبلیغات آنلاین، محتوا به معنای هر متن، تصویر، ویدئو و صوتی است که برای کاربر آماده شود و برای او مفید باشد.

هر چقدر رتبه سایت شما بهتر باشد، کاربران بیشتری وارد سایت شما می شوند و به کمک بازاریابی محتوا می توانید آن ها را به کاربران وفادار و مشتریان سایت خود تبدیل کنید. امروزه استفاه از ویدیو ها از مهمترین ترندهای بازاریابی محتوایی است. هر روزه در سراسر دنیا و بر بستر پلت فرم های آنلاین هزاران و میلیون ها فیلم آپلود میشود. همانند سایر محتوا ها در  اصول سئوی محتوا، برای ویدیو ها هم بهینه سازی لازم است. فقط توجه داشته باشید هر محتوایی که شما استفاده میکنید، باید طبق اصول سئو باشد و محتوای شما یک محتوای سئو فرندلی باشد.

چیزی که همیشه باید بهش توجه کنی اینه که محتوایی تولید کنی که برای کاربر جذاب و ارزشمند باشه، نه فقط برای موتورهای جستجو. برای اینکه وب سایتی پرترافیک داشته باشید باید نکات ریز و درشت بسیاری را به کمک یک متخصص یا فراگرفتن آموزش‌های لازم اجرایی کنید. سئو تکنیکال یا سئو فنی سایت اولین قدم در بهینه‌سازی وب سایت برای مخاطب و موتورهای جستجو است. اگر این خشت اول را به درستی پیاده‌سازی کنید دیگر نباید نگرانی ویرانی سایت خود باشید. یکی از اصول اساسی در تولید محتوای سئو شده، شناخت دقیق مخاطب هدف است.

ولی اگر محتوا رو یک آدم شیک‌پوش و کت‌و‌شلواری در نظر بگیریم، قطعاً سئو نقش کفش‌هاش رو بازی می‌کنه. اون‌وقت محتوایی که سئو نشده باشه، انگار که این آدم خوش‌تیپ پابرهنه است. وقتی این لینک‌ها رو پیدا کردی، می‌تونی از همون سایت‌ها درخواست لینک کنی یا از استراتژی‌های مشابه استفاده کنی. به این ترتیب، نه تنها لینک‌های ارزشمندی می‌گیری، بلکه می‌فهمی چه نوع محتوایی در صنعتت محبوب‌تره. گوگل وقتی سایتتو می‌خزه (crawl می‌کنه)، ممکنه با یه سری خطاها مواجه بشه که نمی‌تونه به همه صفحات دسترسی پیدا کنه.

برای نوشتن یک متن یا یک محتوا طبق اصول سئوی محتوا اولین قدم تحقیق کلمات کلیدی است. شما باید با استفاده از ابزارهای آنلاین رایگان پولی و غیر پولی مناسب‌ترین کلیدواژه را برای خود انتخاب کنید و طبق بودجه، وقت، میزان رقابت و… مناسب‌ترین کلمه را برای خود انتخاب کنید. محتوای باکیفیت به جذب بازدیدکننده، افزایش تعامل و بهبود رتبه‌بندی در موتورهای جستجو کمک می‌کند. همانطور که می بینید، گوگل همچنان انحصار را در اختیار دارد و قوانینی را برای مشاهده آنلاین تعیین می‌کند. هدف این است که به کاربران مرتبط‌ترین پاسخ را برای درخواست آنها ارائه دهیم.

اقداماتی مانند فشرده‌سازی تصاویر، بهینه‌سازی کدهای HTML، CSS و JavaScript، استفاده از شبکه توزیع محتوا (CDN)، و فعال‌سازی کش مرورگر موجب بهبود سرعت سایت خواهند شد. بهبود سرعت سایت نه تنها موجب ارتقاء تجربه کاربری شده، بلکه تاثیر مثبتی بر رتبه‌ سایت در نتایج جستجو خواهد داشت. اگه تگ عنوانت تکراری یا ناقص باشه یا اصلاً وجود نداشته باشه، سایتت ممکنه توی نتایج جستجو افت کنه. سرعت بارگذاری سایت خیلی مهمه، چون اگه سایتت کند باشه، نه‌ تنها کاربرا سریع ازش خارج می‌شن، بلکه گوگل هم برای رتبه دادن بهت در نتایج جستجو دچار تردید می‌شه. بهینه‌سازی سرعت سایت می‌تونه شامل کارهایی مثل کاهش حجم تصاویر، بهینه‌سازی کدها و استفاده از شبکه تحویل محتوا (CDN) باشه.

با تمرکز بر رعایت این استانداردها و اصول، می‌توان شاهد بهبود قابل توجهی در سئوی سایت و رتبه آن در نتایج موتورهای جستجو بود. Alt Text یا همون متن جایگزین، به تصاویر سایتت اضافه می‌شه تا اگه تصویر به‌ درستی لود نشد، متن توضیحی اون رو نمایش بده. همچنین، موتورهای جستجو از این متن برای درک محتوای تصویر استفاده می‌کنن. ریدایرکت‌های زنجیره‌ای و حلقه‌های ریدایرکت یه مشکل بزرگ توی سئو هستن. زنجیره ریدایرکت وقتی اتفاق می‌افته که یه صفحه به صفحه دیگه ریدایرکت بشه و اونم به یه صفحه دیگه و این داستان ادامه پیدا کنه. اینجور مشکلات باعث می‌شن موتورهای جستجو و حتی کاربرا نتونن به درستی به محتوای نهایی برسن.

این سه بخش تأثیر زیادی روی سئو دارن و هم برای گوگل و هم برای کاربرا مهم هستن. رعایت استانداردهای سئو تکنیکال و تولید محتوای ارزشمند می‌تواند شما را به صفحه اول نتایج گوگل برساند ولی برای کسب رتبه ۱ و رقابت با سایت های قدیمی‌تر شما نیازمند لینک سازی خارجی برای سایت خود هستید. فعالیت در شبکه‌های اجتماعی، فروم‌های تخصصی، کامنت مارکتینگ، خرید بک‌لینک، خرید رپورتاژ آگهی و … را اصطلاحاً سئو خارجی یا SEO Off-page می‌نامیم. فعالیت‌هایی شامل شناسایی کلمات کلیدی ارزشمند، آنالیز رقبا، تدوین استراتژی محتوایی، تولید محتوای ارزشمند، برچسب گذاری و دسته بندی، لینک سازی داخلی و … را می‌توان بخشی از فرایند بازاریابی محتوا دانست. علاوه بر این، عنوان ها، توضیحات متا، و زیرعنوان نیز در سئو محتوا اهمیت ویژه ای دارند بنابراین آن ها را به گونه ای بهینه کنید که دقیقاً مضمون محتوای شما را منعکس کند.

لینک دهی داخلی که صفحات مختلف وب سایت شما را به هم متصل می کند نیز به ناوبری کمک می کند و عملکرد سئو سایت را تقویت می کند. پس از جستجو در سرپ و مشخص شدن نوع محتوای مطلوب برای کلمات کلیدی مورد نظر شما، وقت آن است که شروع کنید و براساس نتایج بدست آمده محتوای مناسب را که یا متنی یا ویدیویی و یا …. به این ترتیب با ایجاد یک محتوای بهینه شده احتمال قرار گرفتن شما در نتایج برتر جستجو بیشتر خواهد بود و می توانید بهبود رتبه محتوا را تجربه کنید. بیایید به برخی از مواردی که در بهینه سازی محتوای سئو نقش دارند، نگاهی بیندازیم. به‌روزرسانی محتوا از اقدامات مهم در سئو محتوای متنی است که می‌تواند به کراول و ایندکس شدن مجدد محتوای ما توسط ربات‌های گوگل کمک کند و رتبهٔ صفحات ما در serp و اعتبار و ترافیک وب‌سایتمان را بهبود دهد.


https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/