سئو کلاهسفید vs کلاهسیاه کدام یک برنده نهایی گوگل است؟
سئو کلاه سفید در برابر سئو کلاه سیاه: کدام بهتر است؟ آموزشگاه
سئو کلاه خاکستری به استفاده از تکنیک های کلاه سفید در کنار برخی از تکنیک های کلاه سیاه گفته می شود. یعنی نه کاملاً در چارچوب قوانین گوگل است و نه صد در صدی مغایر با این قوانین. شما می توانید با استفاده هوشمندانه از این تکنیک ها، سایت خود را به نتایج بهتری برسانید. سئو کلاه سیاه، به تکنیک هایی گفته می شود که برخلاف الگوریتم های گوگل، برای دستکاری SERP ها (صفحه نتایج موتور جستجو) برای رتبه های بالاتر، انجام می شود. عواقب استفاده از سئو کلاه سیاه، بنا به شدت استفاده از این تکنیک ها، می تواند از افت رتبه تا حذف از نتایج سرچ، متغیر باشد. سئوی کلاه سیاه به تکنیک ها و روشهایی گفته می شود که به طور واضح دستورالعمل های گوگل را نقض می کنند.
در چنین مواقعی بهتر است همواره از ابزارهای مناسب سئو مانند جت سئو برای دنبال کردن رتبههای سایت استفاده کنید و بعد از افت رتبه، به دنبال دلیل اصلی افت رتبه صفحات سایت خود باشید و مشکل آنها را برطرف نمایید. محتوایی با کیفیت بالا ایجاد کنید که نیاز بازدیدکنندگان را برآورده کند و به حل مشکلات آنها کمک کند. برای کشف مرتبطترین کلمات کلیدی که محتوای سایت باید برای آنها بهینه شوند، از ابزارهای پیدا کردن بهترین کلمات کلیدی استفاده کنید. بهترین راه برای جذب بکلینک این است که بکلینکها را از وبسایتهای معتبر مرتبط با محصول یا صنعت خود دریافت کنید. برای مثال، اگر لوازم آرایشی میفروشید، دریافت بکلینک از وبلاگ یک بیوتی بلاگر میتواند اعتبار محتوای شما را در گوگل و سایر موتورهای جستوجو افزایش دهد.
به طور خلاصه، سئو کلاه سفید با استفاده از تکنیک های قانونی سئو پیش می رود و از معیارهای الگوریتم های گوگل پیروی میکند و مورد تایید موتورهای جستجو میباشد و وب سایت شما را برای جستجوی ارگانیک بهینه میکند. هدف اصلی گوگل ارائه اطلاعاتی است که بهترین ارتباط را با موضوع و هدف جستجوی یک کاربر خاص داشته باشد و سئو کلاه سفید این کار را انجام می دهد. از سوی دیگر، تاکتیکهای سئو کلاه سیاه آنهایی هستند که عمداً سعی در دور زدن یا دستکاری عوامل رتبهبندی در الگوریتم موتور جستجو دارند. تفاوت سئو کلاه سیاه و سفید، یکی از بحث برانگیزترین موضوعات در دنیای سئو است. هر دو رویکرد، به دنبال بهبود رتبه سایت در نتایج جستجوی موتورهای جستجو هستند، اما با استفاده از روشها و استراتژیهای کاملاً متفاوت.
به عبارت دیگر افرادی که به دنبال این کلمات کلیدی هستند جزو مشتریان احتمالی در نظر گرفته می شوند. حالا امیل کلمات کلیدی مرتبط با حوزه کاری خودش را پیدا کرده است و باید به دنبال رقبا باشد. زمان زیادی طول نکشید که فهمید بیشتر افراد در جستجوهای خود به دنبال میان وعده های سالم نیستند. به عنوان مثال یک کلمه کلیدی مثل " ایده های مرتبط با میان وعده های سالم" (healthy office snack ideas) در ماه تنها 20 بار جستجو می شود و این مقدار به هیچ عنوان قابل قبول نبود. سپس با استفاده از کلمات کلیدی مناسب در قالبهای محتوایی عالی مانند مقالات و…، مطالبی تولید کنید که بازدیدکنندگان را میخکوب کند.
یکی از مهمترین مواردی که در سئو کلاه سفید به شما کمک میکند، تولید محتوای با کیفیت است. در واقع شما باید به دنبال آن باشید که در محتوای خود تمامی نیازها و سوالات کاربران را پاسخ دهید. باید سعی کنید که کاملترین محتوا را تهیه کنید تا کاربران با مطالعه آن نیازی به خواندن محتواهای دیگر نداشته باشند. در این تکنیک بخشی از متن، لینک ها و تگ های مرتبط و یا غیرمرتبط از نگاه مخاطبان پنهان نگاه داشته می شوند. محتوایی که صرفا جهت مشاهده ی موتورهای جستجو و اعمال تاثیرات آن تولید می شود. در این روش حجم زیادی از متن و محتوا با فونت بسیار ریز و با رنگی مشابه رنگ زمینه جایگذاری می شود.
با انجام اینکار توانستیم موقعیت خوبی را در شبکه های اجتماعی به دست آوریم. در نهایت اِمیل به این موضوع نیز پی برد که محتوای موجود در صفحات اول گوگل، خسته کننده است و می تواند حوصله کاربر را سر ببرد. واضح است که کلمه کلیدی employee wellness programs، تنها موضوع داغ و جذاب بروی کرۀ زمین نیست. اما این موضوع باعث نمی شود متن خسته کننده ای همچون شکل زیر دربارۀ آن نوشته شود. تمامی تبلیغات ادوردز این موضوع را نشان می داد که تمایل و قصد تجاری بسیار قوی در مورد این حوزه وجود دارد.
سئو کلاه سفید سعی دارد تغییراتی ایجاد کند که برای بازدیدکنندگان واقعی سایت جذاب و تاثیرگذار باشد. بدون شک میدانید که الویت اصلی گوگل ارائه بهترین نتایج ممکن برای مخاطبان و کاربران واقعی و غیر ربات سایت است. بنابراین سئو کلاه سفید به طور منطقی بر روی این مخاطبان و نیاز یا هدف آنها تمرکز دارد. درسته که داشتن رتبه های بالا در موتور جستجوی گوگل یک دستاورد عالی است اما تا جایی که من اطلاع دارم با لینک رتبه یک گوگل نمی توان مخارج زندگی را پرداخت. به عبارت دیگر، اگر می خواهید سئوی خوبی داشته باشید، باید محتوایی تولید کنید که بتواند ترافیک بالایی را به سمت شما بکشاند تا بتوانید محصولاتتان را بفروشید.
از یکسو تکنیک های کلاه سفید به اجرا در می آیند و از سوی دیگر برای بازدهی سریع تر و کاهش هزینه ها برخی از تکنیک های کلاه سیاه به شکلی محدود و برنامه ریزی شده به کار گرفته می شوند. بله، سئو کلاهسفید بهبود رتبه و جذب ترافیک آلی به وبسایت شما کمک میکند و از جمله استراتژیهای مؤثر در تجارت آنلاین است. بازاریابی محتوا به عنوان یک رویکرد سئو کلاهسفید بسیار مؤثر است و به بهبود رتبه و جذب توجه کاربران کمک میکند. گوگل به طور مرتب الگوریتم خود را با هدف بهبود نتایج ارائه شده به کاربران به روز می کند. بسیاری از این به روزرسانی ها برای خاتمه دادن به نقاط ضعفی است که سئو کلاه سیاه از آن ها بهره می برد.
سایتهایی که کد و ساختار بهینه داشته باشند، میتوانند از نظر سئو کلاه سفید امتیاز مناسب و قابل توجهی کسب کنند. همیشه و در هر زمینه ای، وجود چارچوب های زیاد، مانع از خلاقیت و نوآوری می شود. اگر فقط بخواهیم در چارچوب الگوریتم های گوگل حرکت کنیم، کاربر هیچ نوآوری را نخواهد دید. به همین دلیل باید از این تکنیک ها محتاطانه و هوشمندانه استفاده کنیم. چیزی که امروز در رسته سئو کلاه خاکستری ست، ممکن است مدتی بعد، در رسته سئو کلاه سیاه طبقه بندی شود. در سوی دیگر، سئو کلاه سیاه با استفاده از ترفندها و روشهای غیرقانونی، سعی در فریب دادن موتورهای جستجو دارد.
در کد نویسی سایت باید تگهای h1 تا h6 با استفاده از کلمات کلیدی و عناوین مهم در صفحه مورد استفاده قرار گیرد. در صورتی که از سیستم مدیریت محتوا وردپرس استفاده میکنید، به جای کد نویسی در وردپرس میتوانید تگها را مشخص کنید. علاوه بر تگهای گفته شده، متا تگ توضیحات و تگ alt تصویر و تگ عنوان از جمله تگهای مهمی است که باید در محتوای خود به کار ببرید. همچنین سعی کنید متن متا توضیحات را جذاب، کوتاه و البته کامل بنویسید. چرا که اگر بتوانید در سرچ موتوهای جست و جو جایگاه مناسبی پیدا کنید، در ادامه عنوان صفحه، متن متا توضیحات به کاربران نشان داده میشود.
لزوما لازم نیست تا بهترین محتوا را تولید کنید؛ بلکه کافیست تا مفیدترین محتوا را داشته باشید. در مطلب تولید محتوا چیست، شیما تیموری به خوبی نکات ریز و درشت تولید محتوای اصولی و درست را به شما آموزش داده است. اگر نمیدانید کلمه کلیدی چیست، این مطلب را از میان نوشتههای امیرحسین سربیشه (از جمله بهترین کارشناسان محتوایی و سئویی منتوریکس) را بخوانید. اگر هم نمیدانید که چطور بهترین کلمات کلیدی را پیدا و انتخاب کنید، راهنمای جامع انتخاب کلمه کلیدی مناسب برای سئو منتوریکس را بخوانید. به عنوان موتور جستجوی شماره یک این روزهای جهان، روزانه میلیاردها نفر از گوگل بازدید میکنند. پیدا شدن سایت شما در گوگل و سرازیر شدن ترافیک ارگانیک به سایت، میتواند مشتریهای بیشتری برایتان به دست آورد و نرخ تبدیل بالاتری هم داشته باشید.
اعمال تغییرات فنی و ظاهری و یا بازطراحی سایت از نظر گوگل بسیار مطلوب خواهد بود؛ مخصوصا اگر اصول سئو و طراحی رسپانسیو در آن لحاظ گردد. گوگل نسخه ی جدید وب سایت ها را محتوای جدید می داند و برای آنها ارزش بیشتری قائل خواهد شد. در این روش بک لینک ها بر اساس کلید واژه های دلخواه سئوکار و کارفرمای او در متن جایگذاری می شوند. البته ذکر این نکته ضروری است که در برخی از سایت ها، لینک های مندرج در قالب تبلیغ و یا رپورتاژ آگهی با استفاده از تگ های nofollow علامت گذاری می شوند. ریچ اسنیپ ابزاری است که بطور حتم در نتایج جستجوی گوگل به چشمتان خورده است.
این تقسیم بندیها میتواند بر اساس معیارها و فاکتورهای گوناگونی باشد که درباره آن توضیح دادیم. اگر براساس قوانین و جوانمردی بازی کنید، احترام رقبا را به دست خواهید آورد اما اگر بخواهید تقلب کنید، عدالت درباره شما اجرا خواهد شد. بهینهسازی محتوا یکی از روشهایی است که به بهبود رتبه سایت کمک بسیاری میکند. برای بهینهکردن محتوا میتوان روی عنوانها، تصاویر، ساختار متن و … کار کرد. سئو را میتوان یک رقابت همیشگی میان سایتها برای رسیدن به صفحه اول گوگل و در نهایت رتبه 1 دانست. تا زمانیکه این رقابت با رعایت استانداردهای گوگل انجام میشود آن را کلاه سفید مینامیم.
اگر شما از این روش ها به مقدار زیاد و با کیفیتی پایین استفاده کنید، گوگل متوجه کارهای مشکوک شما خواهد شد و شما را جریمه می کند. اما اگر به صورت حرفه ای و هوشمندانه از این روش ها استفاده کنید می توانید بازخورد بسیار خوبی بگیرید. این بدان معناست که سایت هایی که از استراتژی های کلاه سیاه استفاده می کنند در معرض خطر از دست دادن رتبه خود بعد از به روزرسانی الگورتیم ها هستند. بعد از ارسال ایمیل به همراه لینک مطلب منتشر شده، امیل توانست لینکی به سایت خود به دست آورد. بر اساس تجربۀ شخصی خود می توانم بگویم، لینک های این چنینی می تواند باعث افزایش کلیک و در نهایت افزایش ترافیک ارگانیک وب سایت شود. در این میان، امیل تصمیم گرفت بیشتر از 120 ایده را در این مورد بنویسد.
مزایای سئو کلاهسیاه شامل بهبود سریع رتبه و جذب ترافیک مؤقتی است، اما معایب آن شامل محرومیت از نتایج جستجو و از دست رفتن اعتبار وبسایت در بلندمدت است. مزایای سئو کلاهسفید شامل بهبود پایدار رتبه و جذب ترافیک آلی است، اما برای رسیدن به نتایج دلخواه نیاز به صبر و پشتکار دارد. اگر چه این اصطلاح کمتر رایج است اما گاهی اوقات می بینید که برخی منابع به سئو کلاه خاکستری اشاره می کنند. همانطور که ممکن است حدس زده باشید، این اصطلاح برای توصیف استراتژی هایی است که جایی بین سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه دارند. قوانینی وجود دارد که گوگل آن ها را به وجود آورده تا شما بتوانید سایت را به بهترین صورت بهینه کنید. در حالی که آنها جزئی از جزئیات استراتژی seo هستند، اساسا ً میتوانند با یک ایده ساده خلاصه شوند.
به طور معمول افرادی از سئو کلاه سیاه استفاده میکنند که به دنبال رسیدن به رتبههای برتر گوگل در زمان کوتاه هستند و به همین دلیل از روشهایی که برخلاف قوانین گوگل است، استفاده میکنند. اما در سئو کلاه سفید، وبمسترها آرام و آهسته و به طور پیوسته اقداماتی را انجام میدهند تا به رتبههای برتر گوگل دست پیدا کنند. میتوان گفت با سئو کلاه سفید به زمانی بین ۶ماه تا ۱سال برای رسیدن به رتبههای برتر گوگل نیاز است. به طور کل میتوان گفت افرادی که اهداف درازمدت دارند از روش سئو کلاه سفید و افرادی که به دنبال اهداف کوتاهمدت هستند، از روش کلاه سیاه استفاده میکنند. وقتی با مفهوم هر یک از این روش های سئو آشنا شدید، به راحتی می توانید با تفاوت سئو کلاه سیاه و سفید و خاکستری آشنا شوید. سئو کلاه سفید، کاملاً در چارچوب قوانین گوگل است و به همین دلیل دیرتر از روش های دیگر، به نتیجه می رسد ولی احتمال جریمه در آن وجود ندارد.
این موضوع سبب شده است که توقعات کاذب و نابجایی در ذهن کارفرمایان شکل بگیرد. توقعاتی که گاهی عملکرد منطقی و اصولی سئوکاران حرفه ای و اخلاق محور را نیز زیر سوال می برند. برای سفارش آنلاین سئوی فنی کافیست در سایت ثبت نام نموده و سفارش آنلاین سئوی فنی ثبت نمائید تا بلافاصله فاکتور دریافت نمائید و سپس تصمیم گیری فرمائید. در اغلب موارد آن ها می توانند دستکاری شوند، ولی گوگل هیچ گاه از آن ها به عنوان روش های ممنوعه یاد نکرده است. این استراتژی ها شما را در معرض خطر جریمه گوگل قرار نمی دهد و یک رویداد مفید بلند مدت می باشد. 20 مشترک جدید در یک هفته اصلاً آمار بدی نیست اما می توانست از این هم بهتر باشد.
هرچند که با اضافه شدن قدرت تشخیص این روشها ، استفاده از این شگردها دیگر کارایی گذشته را نخواهد داشت و به عنوان بخشی از پروسه ی تلاش برای سئوی کلاه سیاه شناسایی خواهد شد. داشتن یک حساب در شبکههای اجتماعی و به اشتراک گذاشتن لینک برای بازدید بیشتر از تکنیکهای سئو کلاه سفید است. با این حال ساخت چند حساب برای اشتراک گذاشتن لینک و بازدید بیشتر به صورت مصنوعی از روشهای سئو کلاه خاکستری است. دریافت بک لینک مرتبط با حوزه کاری شما و کلمههای مرتبط یکی از موارد حساس سئو خارجی و از مواردیست که گوگل بر روی آن حساس است. دریافت بک لینک از سایتهای معتبر، اعتبار سایت شما را بالا میبرد و این جزء تکنیکهایی از سئو کلاه سفید است که گوگل به آن توجه ویژهای میکند.
اینکه از دسته روشهای سئو کلاه سفید استفاده میکنید یا سئو کلاه سیاه یا مخلوطی از آنها میتواند اثر قابل توجهی بر آینده رتبه سایتتان داشته باشد. آگاهی از انواع سئو و روشهای آن، چه سایتتان را به دست یک سئوکار سپرده باشید و چه خودتان قصد سئوکردن سایت را داشته باشید از ضروریات است که در این مطلب به آن خواهیم پرداخت. در یک تعریف ساده می توان گفت که سئوی کلاه سیاه مجموعه ای از تکنیک ها برای بهینه سازی وب سایت می باشد که با الگوریتم گوگل در تضاد هستند. در حقیقت سئوی کلاه سیاه روشی برای فریب موتور های جستجو و کسب رتبه بهتر می باشد. برای دستیابی به موفقیت پایدار در سئو و کسب رتبه های بالا در نتایج جستجو، استفاده از سئوی کلاه سفید ضروری است. سئوی کلاه سفید با تمرکز بر ارائه ارزش به کاربران، تولید محتوای باکیفیت، بهبود تجربه کاربری و بهینه سازی سئو داخلی و تکنیکال، به افزایش ترافیک ارگانیک، جذب مخاطبان هدفمند و افزایش اعتماد کاربران کمک میکند.
سایت هایی که از سئو کلاه سیاه استفاده می کنند در معرض خطر جریمه های دستی می باشند. همانطوری که می دانید یکی از اولویت های گوگل این است که سایت برای کاربران مفید باشد، پس این یکی از ضروری ترین کارها برای قوی کردن سئو سایت می باشد. خوشبختانه بسیاری از راهبردهای موثر سئو شامل اقداماتی است که تجربه وب سایت را برای بازدیدکنندگان خود بهبود می بخشد. همه این افراد نیز از رسانه های اجتماعی مختلف همچون گوگل پلاس، توییتر، لینکداین و فیس بوک استفاده می کردند. فرض کنید همه این افراد در صفحات اجتماعی خود مطلب منتشر شده را به اشتراک بگذارند.
بعد از جستجوهایی که انجام داد متوجه چند گرایش و روند جالب در نتایج گوگل شد. اولاً، بیشتر نتایج موجود در صفحۀ اول، لیست مختلفی از ایده های مرتبط با سلامتی بود. امیل در گوگل به دنبال کلمه کلیدی "ایده های سلامت کارمندان " (employee wellness program ideas)، "برنامه های سلامت" (wellness programs) و "برنامه های سلامت سازمانی " (corporate wellness programs) بود. در ادامه با نتایج شگفت انگیزی روبرو می شوید که امیل با استفاده از تکنیک آسمان خراش به دست آورده است. قبل از اینکه پاسخ این سوال را بیان کنیم اجازه دهید آشنایی مختصری با امیل داشته باشیم.
پیشنهاد میشود ابتدا تحقیق کلمات کلیدی5 را انجام دهید و ببینید افراد به دنبال چه نوع کلماتی هستند و سپس محتوای خود را متناسب با آنها بنویسید. سئو کلاه سفید اساساً بهینه سازی سایت برای موتور جستجو را دقیقاً همانطور که گوگل از شما میخواهد انجام میدهد. کلاه سفید دستورالعملهای گوگل را دنبال میکند و یک برنامه طولانیمدت ایجاد میکند که در برابر هرگونه به روزرسانی گوگل مقاومت میکند. یکی از روش های معمول در سئوی کلاه سیاه ساخت صفحات مرتبط و یا غیرمرتبطی است که با محتوای بسیار ضعیف که گاهی بدون طراحی ، تایپوگرافی و تصاویر مربوطه ساخته می شوند. صفحاتی که معمولا با استفاده از تایمر و یا روش های دیگر کاربر را بطور ناخواسته به صفحات اصلی و یا مهم سایت شما هدایت می کنند. بله، استفاده از سئو کلاهسفید نیاز به استراتژیهای بهینهسازی محتوا، استفاده از کلمات کلیدی مناسب، بهینهسازی صفحه وبسایت و استفاده از رویکردهای بازاریابی محتوا دارد.
بنابراین اگر از تگ اچ1 استفاده کنید و سایز فونت ریز باشد، گوگل آن را به عنوان تیتر اصلی صفحه در نظر نخواهد گرفت. استفاده بیش از اندازه و بی مورد از تگ h1 می تواند نتیجه عکس داشته باشد. چنانچه موارد بالا دلیل اصلی استفاده از روشهای سئو کلاه سیاه باشد، بهتر است روشهای سئو کلاه خاکستری را امتحان کنید که خطر کمتری با خود به همراه دارند. سئو کلاه سفید از آسیب رساندن به تجربه کاربر جلوگیری میکند و به شما کمک میکند تا از جریمههای موتورهای جستوجو در امان باشید. ثبت کردن کسبوکار خود در گوگل یکی از فاکتورهای مهم در سئو کلاه سفید محسوب میشود.
به همین خاطر سعی کرد با تمامی افراد فعال در شرکت صحبت کند و ایده های بیشتری به دست آورد. 60 ایده نیز خوب بود اما باز هم برای به دست آوردن بازدیدکننده، عدد مناسبی نبود. حالا امیل چگونه می توانست با این ایده به رتبه یک گوگل دست پیدا کند؟ او ایده ای داشت که توانست آن را به خوبی پیاده سازی کند. در واقع، از آنجایی که نرخ تبدیل صفحه اصلی سایت امیل بسیار خوب است، ترافیک بالای وبسایت توانسته است بیش از 100 هزار دلار در ماه برای صاحبان آن درآمد ایجاد کنید. پیشنهاد میکنیم مقالۀ «استراتژی تجربه کاربری یا UX Strategy چیست و چرا اهمیت دارد؟» را در آکادمی وبزی مطالعه کنید. این هفت نکته، باورهای نادرست در رابطه با سئو داخلی را از بین برده و به شما کمک میکند تا با انجام فعالیتهایی ساده اما مهم، ساختار استاندارد یک صفحه را شناخته و آن را پیادهسازی کنید.
این روش ها با هدف دستکاری نتایج جستجو و کسب رتبه های بالا به صورت غیرطبیعی و در کوتاه مدت استفاده می شوند. برای اگاهی از تفاوت سئو کلاه سیاه و سفید، باید با تعریف هر کدام مسلط شوید تا بتوانید تکنیک های هر کدام را بشناسید و در زمان بهینه سازی و سئو وب سایتتان از بهترین تکنیک ها استفاده کنید . با توجه به اینکه از چه روشی استفاده میکنید، ممکن است در ابتدا موفق ظاهر شود، اما بیشتر یک استراتژی کوتاه مدت است. این موضوع سنگ بنای سئو کلاه سفید است، چرا که در سئو کلاه سیاه، روی کیفیت محتوا تمرکز نمیشود. در دنیای ایده آل گوگل، شما باید محتوای کاملاً شگفتانگیز ایجاد کنید که به تمام دستورالعملهای گوگل پایبند باشد، قطعاً مردم آن را دیوانهوار میخوانند و به اشتراک میگذارند. سئو کلاه سفید شاید مسیر طولانی تری در دستیابی به اهداف شما باشد اما قطعا نتایج آن کاملا ماندگار و دائمی است و هیچ نگرانی بابت آن وجود ندارد که تیم یاس وب در تمامی اصول آن تسلط، تجربه و مهارت کامل دارد.
همانطور که قبلا نیز ذکر کردیم، بیشتر مقالاتی که در رتبه های اول گوگل قرار داشتند تقریبا هیچ تصویری نداشتند. برخی از انسانها حاضرند همه چیز را فدا کنند تا به هدف خود برسند و برنده شوند. گاهی این میل انسان را به سمت جنون میکشد و آنقدر به فکر هدف اصلی خواهد بود که مسائل مهم را فراموش میکند. پیشنهاد میکنیم مقالۀ «مقایسه طراحی وب واکنش گرا (Responsive) با طراحی وب تطبیقی (Adaptive)» را در آکادمی وبزی مطالعه کنید. توجه داشته باشید که آنچه ما در این مقالات و بهخصوص در مراحل ابتدایی خواهیم گفت نکاتی بسیار پایهای در سئو بوده و لازم است تا گام به گام تمامی این نکات را همراه ما مرور کنید.
با مراجعه به بخش Google Webmaster Guidelines میتوانید بسیاری از روش های بهبود جایگاهی که گوگل خودش به آن ها ایمان دارد را مشاهده کنید. از فروردین 1396 شروع کردیم؛ همراه با اهداف و ایدههایی نو؛ برای رسیدن به رویاهایی که در ذهن داشتیم! با سرمایهای اندک اما بسیار مصمم در این راه وارد شدیم و هم اکنون به عنوان یکی از شرکت های تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، افتخار همکاری با بسیاری شرکتها و مجتمعهای تولیدی معتبر و نام آشنا از سراسر کشور را داریم. نکته اینجاست که تکنسین مربوطه -راست یا دروغ- مواردی را به عنوان محدوده عملکرد و قطعات مورد استفاده مطرح می کند و اجرتی از آن بابت از شما مطالبه می کند؛ اما در موضوع «سئو» شرایط بطور کلی متفاوت خواهد بود. همه ی ما در اکثر مواردی که از کاری سررشته نداریم از جزئیات عملکرد مجری و یا پیمانکار بی اطلاع می مانیم. این مجازات ها توسط متخصصین گوگل تعیین شده است و به کسانی که از دستورالعمل ها استفاده نمی کنند، نشان می دهد که چه جریمه هایی برای آن ها وجود دارد.
همانطور که در بالا نیز اشاره شد، سئو کلاه سفید درست مقابل سئو کلاه سیاه قرار دارد. اگر شما روش درست بهینه سازی سایت را انتخاب کنید، خبری از جریمهها گوگل نیست. گاهی اوقات برخی تکنیکهای کلاه سیاه باعث پنالتی شدن سایت شما خواهد شد. بعد از پنالتی شدن بازگشت به گوگل و کسب اعتماد بسیار برای شما سخت خواهد بود. همچنین این روزها بسیاری از سایتها هزینههای زیادی برای دستیابی به رتبههای بالای گوگل پرداخت میکنند که البته برخی از آنها تکنیکهای کلاه سیاه هستند. خبر خوب آن که ترفندهای کلاه سفید هزینهای برای شما نداشته و میتوانید با کمی صبوری و پشتکار به نتیجه دلخواه خود برسید.
کلاه خاکستری، اساساً هر استراتژی سئو است که ممکن است لزوماً در منطقه سئو کلاه سفید نباشد، اما در حوزه سئو کلاه سیاه نیز قرار نمیگیرد. مزرعه لینک، زمانی است که گروهی از وب سایتها به یکدیگر لینک میدهند. هدف این است که با فریب دادن موتورهای جستجو، یک وبسایت در مدت زمان کوتاهی به عنوان یک سایت محبوب شناخته و در رتبههای بالای نتایج جستجو قرار بگیرد. اما اکنون میتوان با یک پروفایل بک لینک که ظاهری طبیعی ندارد، گرفتار شد. علاوه بر این، اگر سایتهای پیوند دهنده به سایت شما با یکدیگر ارتباط نداشته باشند، برای گوگل کاملاً واضح است که شما سعی در تقلب دارید.
https://seohacker.academy/product/seo-course-gray-hat-mastering/