فاکتوئیدهای جالب شرط می بندم هرگز درباره فیلم سینمایی نمی دانستی
عبدالله اسفندیاری، مدیر حوزه فیلم معناگرا در بنیاد سینمایی فارابی در نشستی که به منظور نقد و بررسی فیلم به کبودی یاس برگزار شد، گفت: «این فیلم به لحاظ فنی با کاستیهایی همراه است. ↑ «فیلم سینمایی"به کبودی یاس" زیر ذره بین منتقدان در اهواز». فیلم سینمایی فراتر از یک شک معقول محصول سال ۲۰۰۹ به کارگردانی پیتر هایمز نسخه بازسازی همین فیلم است. با وجودی که سالها از ساخت و اکران اجارهنشینها میگذرد، این فیلم اثری خوشساخت است که تماشای آن هنوز هم جذابیت دارد. در نزاعی که بین آن دو درمیگیرد ضربات چاقوی حسن، قلب احمد را نشانه میرود و اینک احمد، شوهرش، در جدال با مرگ و زندگی در بیمارستان قلب بستری است در حالی که او و دو فرزندش مترصد احوالش هستند… وقتی فرشته به رؤیا تلفن کرده و برای معالجه همسرش احمد که در بیمارستان بستری شده، از او استمداد میکند، رؤیا که یک آرشیتکت است، به سرعت از دفتر محل کارش، یک شرکت مهندسی ساختمانی، به سوی بیمارستان حرکت میکند و بین راه، پانزده سال پیش، روزهای دانشکده مرور میکند…
در این مراسم ماهان عباسی کارگردان اهل استان خوزستان اظهار داشت: «وقتی کاراکتری خیلی مثبت باشد و فقط برای شهید شدن ساخته شده باشد درست است که در سینما قهرمان نامیده میشود ولی عملاً در ذهن مخاطب قهرمان نیست»، وی در ادامه افزود: «در این سینما و فیلم دفاع مقدس باید شخصیتی ارائه شود که برای کسانی که جنگ را لمس نکردهاند قابل درک باشد»؛ همچنین علیاصغر شادروان در رابطه با قهرمانسازی گفت: «قهرمانسازی خوب است ولی ما در فیلمهای خود سابقه خوبی ندیدیم چرا که قهرمانسازی نسخهای بوده که در سینما از بین رفتهاست.» شادروان نظر خود را در مورد اهمیت دیدگاه سینماگر چنین بیان کرد: «هنرمند باید دیدگاه خود را تحلیل کند که این تحلیل به وسیله زبان سینما صورت میگیرد و در این تحلیل نباید تاریخ نشان داده شود». او در همین سال در فیلم بیخود و بیجهت به کارگردانی عبدالرضا کاهانی هم بازی کرد که به دلیل ایفای نقش در آن دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول مرد را از انجمن منتقدان سینما به دست آورد. او در این یادداشت وی به افراط در بکارگیری بازیگران گمنام و محلی در این اثر اشاره کرده که هرچند بازیگر نقش اول را در مجموع مثبت ارزیابی میکند ولی در مورد سایر نقشها معتقد است چنانچه این فیلم با همین فیلمنامه و کارگردانی از بازیگران حرفهای و چهره سینما بهره میبرد تأثیر مثبتتری میداشت.
مهمان یکی از اولینهای کمدی پس از انقلاب است که از حضور یک بازیگر خارجی در فضای داستان بهره برده و سعید اسدی به خوبی توانسته است با ضربآهنگ تند و استفاده درست از فرهنگ عامه اثری مفرح بسازد. این اثر داستان خود را حولمحورِ نویسندهای که مورد آزارجنسی قرار گرفته و انتقام خود را آغاز میکند به شکلی وحشیانه به تصویر میکشد. فیلم “The Wailing” به عنوان بهترین فیلم ترسناک و رازآلود کرهای است که در سال ۲۰۱۶ به کارگردانی نا هون جین ساخته شده و به واسطه داستان پیچیده، جذابیت تصویری و بازیگری برجستهاش، توانسته به لیست برترین فیلمهای ترسناک و مهم دنیا وارد شود. این فیلم کاندیدای ۳ اسکار (کاندیدای اسکار بهترین جلوههای ویژه-کاندیدای اسکار بهترین جلوههای صوتی-کاندیدای اسکار بهترین صدا) در سال ۱۹۹۴ شد. ↑ فیلم محمد رسولالله (ص) در کدام کشور اکران میشود؟ ↑ "Beyond a Reasonable Doubt: Detail View". ↑ Beyond a Reasonable Doubt در فهرستِ بنیاد فیلم آمریکا. بایگانیشده از اصلی در ۱۹ اوت ۲۰۲۳. فیلم احضار به خاطر شخصیت پردازی نقش های اصلی و موضوع پیچیده ای که دارد، طرفداران زیادی را به خود جذب کرده و قطعاً شما را سرشار از هیجان خواهد کرد.
۲۰۱۰-۱۰-۱۰. بایگانیشده از اصلی در ۸ فوریه ۲۰۱۰. افتتاحیه جشنواره در ۱۰ اکتثبر ۲۰۱۳ با نمایش مستندی از الکساندر پولسی آغاز شد. ۳ شهریور ۱۳۹۴ با انتشار فراخوان کار سی و چهارمین دوره فیلم فجر آغاز شد، زمان ثبت نام و تکمیل فرم درخواست حضور در جشنواره تا تاریخ ۱۵ آذر و تحویل آثار تا ۱۵ دی ۱۳۹۴ بوده، همچنین محمد حیدری دبیر این دوره از جشنواره فجر بودهاست. در برخی از نسخ فیلم که بعدها به صورت دی وی دی منتشر شد، کارگردان فیلم آلن اسمیثی که یک نام مستعار است، ذکر شدهاست. این نسخه بازسازی شده برای نخستین بار با عناصر جدید چاپی از نگاتیو اوریجینال دوربین و بدون استفاده از امکانات دیجیتال و بدون هر نوع تدوین بازنگریکننده در اصل اثر، فراهم شدهاست. این فیلم در بیست و هفتمین دوره جشنواره بینالمللی فیلم فجر، برنده سیمرغ بلورین جلوههای وِیژه و نگاه ملی شدهاست. عزتی پس از موفقیت حضور در چند پروژه مشترک با محمدحسین مهدویان از جمله مرد بازنده و کت چرمی و زخم کاری تصمیم گرفت کارگردانی را هم تجربه کند و نتیجه آنکه تمساح خونی در جشنواره چهل و دوم فیلم فجر تبدیل به یکی از آثار محبوب منتقدان و مخاطبان و داوران شد و در نوروز ۱۴۰۳ روانه پرده سینماها شد.